
ИЗВЕШТАЈ О РАДУ 

РЕПУБЛИЧКЕ РАДИОДИФУЗНЕ АГЕНЦИЈЕ 

ЗА 2006. ГОДИНУ 
 

1. УВОД 

 
На основу Закона о радиодифузији Републике Србије (Службени гласник РС, 

бр. 42/02, 97/04, 76/05, 79/05, 62/06 и 85/06) који Републичку радиодифузну агенцију 

(РРА) одређује као самосталну, односно независну организацију која "врши јавна 

овлашћења у складу са овим законом и прописима донетим на основу овог закона" 

(члан 6, став 1), поступајући у складу са чланом 36 Закона о радиодифузији, као и у 

складу са члановима 31 и 32 свог Статута, Републичка радиодифузна агенција 

"објављује годишњи извештај о свом раду" за период од 1. јануара до 31. децембра 

2006. 

 

Јануар 

 

Савет Републичке радиодифузне агенције на седници одржаној 23. јануара 2006. 

на основу чланoва 49 и 50 Закона о радиодифузији (Службени гласник Републике 

Србије, бр. 42/02, 97/04, 76/05, 79/05 - др. закон, 62/06 и 85/06), члана 76 Закона о 

телекомуникацијама (Службени гласник Републике Србије бр. 44/03), Плана расподеле 

радиофреквенција (Службени гласник Републике Србије бр. 6/06) и члана 5 Статута 

Републичке радиодифузне агенције,  донео је одлуку да се распише Јавни конкурс за 

издавање дозвола за емитовање телевизијског и радио програма, 

http://www.rra.org.yu/srpski/RRA-Oglas.pdf. Конкурс  је расписан за:  
 

• Пет (5) мрежа за емитовање комерцијалног телевизијског програма за подручје 

целе републике. 

• Пет (5) мрежа за емитовање комерцијалног радио програма за подручје целе 

републике.  

• Једну (1) мрежу за емитовање комерцијалног телевизијског програма за подручје 

Аутономне покрајине Војводине.  

• Једну (1) мрежу за емитовање комерцијалног радио програма за подручје 

Аутономне покрајине Војводине. 

• Шест (6) мрежа за емитовање комерцијалног телевизијског програма за Регион 

града Београда. 

• Четрнаест (14) мрежа за емитовање комерцијалних радио програма за Регион 

града Београда.  
 

Јавни конкурс објављен је у дневном листу Политика 25. јануара 2006., а 27. 

јануара 2006. у Службеном гласнику Републике Србије. 

 

 

Фебруар 

 

РРА се током фебруара месеца бавила Јавним конкурсом за издавање дозвола за 

емитовање телевизијског и радио програма. Представници РРА обавили су већи број 

састанака са представницима радио и телевизијских станица, које су затражиле додатна 



 2 

објашњења у вези са условима јавног конкурса. Међу заинтересованима су били и РТЛ, 

ЦМЕ, Фокс, Сигма, Антена и други. Најчешћа питања заинтересованих за учешће на 

јавном конкурсу односила су се на кратак рок за почетак емитовања програма од 

издавања дозволе, као и на члан 41 Закона о радиодифузији који регулише однос 

домаћег и страног капитала у власничкој структури емитера са 51% : 49% у корист 

домаћег капитала. Објашњење које су представници РРА давали на тим састанцима је 

да у структури дозвољених 51% домаћег капитала власници треба да буду до 

последњег физичког лица у ланцу повезаних лица држављани Србије.    

 

Март 

 

            РРА је на основу овлашћења из члана 87 став 2 Закона о радиодифузији и на 

основу члана 52 Статута РРА 4. марта објавила Јавни позив за предлагање кандидата 

за чланове управних и програмских одбора Радиодифузне установе Србије и 

Радиодифузне установе Војводине. 

             Савет РРА није имао законску обавезу да на овај начин прикупи предлоге за 

чланове управних и програмских одбора, али је због јавности рада и одлучивања у 

Статуту РРА ближе одредио процедуру избора чланова управних и програмских одбора 

радиодифузних установа. По наведеном Јавном позиву кандидате су могли да предлажу 

организације, удружења, чланови Савета РРА и појединци. 

            РРА је 23. марта објавила спискове свих кандидата за чланство у управним и 

програмским одборима радиодифузних установа. 

           На интернет презентацији РРА 16. марта је објављен текст који садржи најчешћа 

питања заинтересованих за учешће на конкурсу и одговори РРА на та питања.                          

Независна ревизорска кућа IEF, 11000 Београд, Кнез Михаилова 7/II дала је 24. 

марта позитивно мишљење о финансијским извештајима РРА за 2005. годину, 

http://www.rra.org.yu/srpski/ief2005.zip.   

У складу са члaном 50 став 3 Закона о радиодифузији, дана 27. марта 2006. 

истекао је рок од 60 дана за подношење пријава на Јавни конкурс за издавање дозвола 

за емитовање телевизијског и радио програма. 

 

Април 

 

У складу са чланом 53 став 1 тачка 2 Закона о радиодифузији, Савет РРА усвојио 

је 3. априла листу подносилаца пријава чије су пријаве потпуне и поднете у 

предвиђеном року. На истој седници, у складу са чланом 53 став 1 тачка 4 Закона о 

радиодифузији Савет РРА је усвојио је Критеријуме за издавање дозвола за емитовање 

програма.  

У складу са чланом 32 став 1 тачка 3 Статута РРА, од 7. до 19. априла 2006., 

одржани су јавни разговори са свим подносиоцима пријава за учешће на Јавном 

конкурсу чије су пријаве биле потпуне и поднете у предвиђеном року. Разговарано је са 

13 подносилаца пријаве за добијање дозволе за емитовање комерцијалног телевизијског 

програма за подручје целе Републике, са 9 подносилаца пријава за добијање дозволе за 

емитовање комерцијалног радио програма за подручје целе Републике, са 3 подносиоца 

пријава за емитовање комерцијалног телевизијског програма за подручје Аутономне 

покрајине Војводине и са 9 подносилаца пријава за емитовање комерцијалног 

телевизијског програма за Регион града Београда. 

Дана 17. априла Савет РРА објавио је у дневном листу Политика листу од 13 

подносилаца пријава за добијање дозволе за емитовање телевизијског програма и 9 

подносилаца пријаве за добијање дозволе за емитовање радио програма за подручје 



 3 

целе Републике и 3 подносиоца пријаве за добијање дозволе за емитовање 

телевизијског програма за подручје Покрајине Војводине  

http://www.rra.org.yu/srpski/konacnalista.pdf. 

У складу са чланом 20 став 1 тачка 3 Статута РРА, на седници одржаној 19. 

априла, Савет РРА донео је тајним гласањем одлуке поводом завршетка конкурсног 

процеса и процеса одлучивања на основу Јавног конкурса за издавање дозвола за 

емитовање телевизијског и радио програма. Одлучено је следеће:  

 

• Дозволе за емитовање телевизијског програма за подручја целе републике преко 

пет комерцијалних мрежа, добили су емитери: 1. Авала – "Авала" а.д., 2. Б92 – 

"Б92" а.д., 3. Кошава – "Кошава" а.д. / Happy TV – "KBM International" д.о.о., 4. 

Пинк – "Pink International Company" д.о.о., 5. Foкс телевизија – "Foks телевизија" 

д.о.о. 

• Дозволе за емитовање радио програма за подручје целе републике преко пет 

комерцијалних мрежа добили су емитери: 1. Радио Б92 – "Б92" а.д., 2. Радио 

Index – "Index" д.o.o., 3. Радио С – "Радио С" д.о.о., 4. Радио Фокус – "Interspeed" 

a.д., 5. Roadstar radio – "Roadstar radio" д.о.о. 

• Дозвола за емитовање телевизијског програма за подручје Аутономне покрајине 

Војводине преко једне комерцијалне мреже добио је емитер: Супер ТВ – 

"Регионални ТВ центар Суботица". 

 

На истој седници од 19. априла, Савет РРА је у складу са процедуром обављеном 

током Јавног позива за кандидовање чланова управних одбора и програмских одбора 

радиодифузних установа Србије и аутономне покрајине Војводине, а на основу члана 

87 став 2 и члана 94 Закона о радиодифузији (Службени гласник РС, бр. 42/02, 97/04, 

76/05 и 79/05), као и члана 49 Статута републичке радиодифузне агенције, донео 

Одлуку о именовању чланова Управних одбора Радиодифузне установе Србије и 

радиодифузне установе Војводине, као и Одлуку о избору кандидата за чланове 

Програмских одбора Радиодифузне установе Србије и радиодифузне установе 

Војводине, које програмске одборе, на основу чланова 92 и 94 Закона о радиодифузији, 

бира Народна скупштина Републике Србије, односно Скупштина Аутономне покрајине 

Војводине.  

За чланове Управног одбора Радиодифузне установе Србије именовани су: 

Драгомир Антонић, етнолог; проф. др Јован Бабић; Славољуб Ђукић, новинар; Милица 

Кубуровић, новинар; др Предраг Ј. Марковић, историчар; др Бошко Мијатовић, 

економиста; Душан Савић, спортски радник; Никша Стипчевић, академик; Душан 

Стокановић, економиста.  

За чланове Управног одбора Радиодифузне установе Војводине именовани су: 

Димитрије Боаров, новинар, Ђура Варга, физичар, Ђорђе Вукмировић, новинар; 

Гордана Ђуровић Димић, драмска уметница; Ненад Драшковић, менаџер; проф. др 

Богдан Ђаковић; проф. др Мирослав Егерић; Иштван Такач, новинар; Оливера 

Шешлија, редитељ. 

За чланове Програмског одбора Радиодифузне установе Србије предложени су: 

проф. др Јован Аранђеловић; Лазар Бошковић, пропагандиста; Небојша Дугалић, 

драмски уметник; др Соња Зимонић, историчар уметности; др Ђуро Ковачевић, 

политиколог; мр Јован Колунџија, музички уметник; Ненад Манојловић, спортски 

радник; проф. др Јован Мирић, проф. др Милован Митровић; проф. др Иван Никчевић; 

Чедомир Петровић, драмски уметник; Милорад Рогановић, новинар. 

За чланове Програмског одбора Радиодифузне установе Војводине предложени 

су: Немања Алексић, адвокат; Мира Бањац, драмска уметница; Арпад Вицко, 



 4 

преводилац; Владимир Гвозден, књижевни критичар; Ненад Грујичић, књижевник; 

Јован Зивлак, књижевник; Светислав Јованов, драматург; Рита Кинка, музички 

уметник; Раде Миљојковић, књижевник; др Драго Његован, кустос музеја; проф. др 

Мирослав Планчак; Владимир Црњански, новинар.  

На седници одржаној 25. априла, Савет РРА усвојио је и образложења својих 

одлука поводом Јавног конкурса за издавање дозвола за емитовање телевизијског и 

радио програма. То су следеће одлуке: 
 

• Одлука о издавању дозвола за емитовање радио и телевизијског програма, 

http://www.rra.org.yu/srpski/odluka-dozvole.pdf, збирна одлука у којој се наводи да 

су дозволе за емитовање телевизијског програма за подручја целе републике 

преко пет комерцијалних мрежа добили емитери: 1. Авала – "Авала" а.д., 2. Б92 

– "Б92" а.д., 3. Кошава – "Кошава" а.д. / Happy TV – "KBM International" д.о.о., 4. 

Пинк – "Pink International Company" д.о.о., 5. Foкс телевизија – "Foks televizija" 

д.о.о.; да су дозволе за емитовање радио програма за подручје целе републике 

преко пет комерцијалних мрежа добили емитери: 1. Радио Б92 – "Б92" а.д., 2. 

Радио Index – "Index" д.o.o., 3. Радио С – "Радио С" д.о.о., 4. Радио Фокус – 

"Interspeed" a.д., 5. Roadstar radio – "Roadstar radio" д.о.о.; као и да је дозволу за 

емитовање телевизијског програма за подручје Аутономне покрајине Војводине 

преко једне комерцијалне мреже добио емитер: Супер ТВ – Регионални ТВ 

центар Суботица. 

• Одлука и Образложење одлуке о издавању дозвола за емитовање ТВ програма 

за територију Републике, http://www.rra.org.yu/srpski/RRA-obrazlozenje.pdf.  

• Одлука и Образложење одлуке о издавању дозвола за емитовање радио 

програма за теориторију Републике, http://www.rra.org.yu/srpski/odlukaRadio.pdf. 

• Одлука и Образложење одлуке о издавању дозволе за емитовање телевизијског  

програма за територију Аутономне покрајине Војводине, 

http://www.rra.org.yu/srpski/odlukaVojvodina.pdf. 

• Одлука о именовању чланова управних одбора и избору кандидата за чланове 

програмских одбора радиодифузне установе Србије и радиодифузне установе 

Војводине, http://www.rra.org.yu/srpski/odluka-uopo.pdf.  
 

На основу члана 8 став 1, члана 17 члана 18 став 6 и члана 63 Закона о 

радиодифузији (Службени гласник РС, бр. 42/02, 97/04, 76/05 и 79/05), Савет РРА донео 

је на седници одржаној 25. априла Одлуку о привременом одузимању привремене 

дозволе за емитовање телевизијског програма по основу члана 119 Закона о 

радиодифузији у трајању од 40 дана Предузећу РТВ "БК Телеком" д.о.о. из Београда, 

Булевар Николе Тесле 42а, због тешког нарушавања начела регулисања односа у 

области радиодифузије из члана 3 Закона о радиодифузији и кршења одредаба члана 26 

Закона о радиодифузији, http://www.rra.org.yu/srpski/resenje-dozvola-bk.htm. Забрана 

емитовања телевизијског програма односи се на период од 25. априла до 25. маја 2006. 

године. Одлука је донета на основу тога што је у периоду од  од 20. до 25. априла 2006.  

ТВ БК грубо прекршила Закон о радиодифузији и то: 

1. Члан 3 став 1 тачке 1 и 2 Закона о радиодифузији у којима се налаже 

"професионализам и независност јавних радиодифузних гласила", као и "рационално и 

ефикасно коришћење радиофреквенцијског спектра као ограниченог природног 

богатства";  

2. Члан 68 став 1 Закона о радиофузији који налаже "слободно, потпуно и 

благовремено информисање грађана"; 



 5 

3. Члан 26 Закона о радиофузији који изричито налаже да "нико нема право да на 

било који начин утиче на рад чланова Савета, нити су они дужни да поштују било чије 

инструкције у вези са својим радом".  
 

На основу члана 53 став 1 тачка 8 Закона о радиодифузији, Савет РРА послао је 

26. априла своје одлуке са образложењима одлука, свим подносиоцима пријава који су 

пуноправно учествовали у Јавном конкурсу за издавање дозвола за емитовање 

телевизијског и радио програма, а којих се те одлуке тичу. 

 

 

Мај 

 

Службени гласник Републике Србије, бр. 38 од 5. маја 2006, објавио је одлуке 

Савета РРА од 19. априла 2006. и то: Одлуку да се издају дозволе за емитовање радио и 

телевизијског програма подносиоцима пријава за подручје целе Републике и подручје 

Аутономне покрајине Војводине; Одлуку о именовању чланова Управних одбора 

Радиодифузне установе Србије и Радиодифузне установе Војводине; Одлуку о избору 

кандидата за чланове програмских одбора Радиодифузне установе Србије и 

Радиодифузне установе Војводине.  

На основу члана 70 Закона о општем управном поступку, РРА је 5. маја 2006. 

омогућила заинтересованим лицима разгледање списа предмета подносилаца пријаве 

који су добили дозволу за емитовање комерцијалног ТВ програма за територију 

Републике. 

На основу члана 32 став 1 тачка 3 Статута РРА од 8. до 15. маја 2006. одржани 

су јавни разговори са 45 подносилаца пријаве на Јавни конкурс за 14 комерцијалних 

радио програма за Регион град Београд. 

Од 16. до 17. маја делегација Савета РРА предвођена председником Савета др 

Ненадом Цекићем учествовала је по позиву у раду семинара The Future of European 

audiovizuel and regional cooperation in the Western Balkans, Будућност европске 

аудиовизуелне политике и сарадње на Западном Балкану, у организацији Генералног 

директората за информатичко друштво и медије Европске комисије. Семинар је одржан 

у Бриселу. 

Поступајући по тужби коју је предузеће РТВ "БК Телеком" д.о.о. из Београда 

поднело Врховном суду Србије против РРА - Савета РРА, а поводом одлуке о 

привременом одузимању привремене дозволе за емитовање телевизијског програма од 

25. априла, Врховни суд Србије донео је 19. маја 2006. пресуду којом због недовољног 

образложења, односно због процедуралних разлога поништава ову одлуку Савета РРА, 

http://www.rra.org.yu/srpski/vsud.htm.  

Савет Републичке радиодифузне агенције одржао је седницу 19. маја 2006. и на 

њој донео више одлука: 

  

• У поступку одлучивања по приговору изјављеном од стране РТВ БК Telecom 

д.о.о. (Нови Београд, Булевар Николе Тесле 42а) против одлуке Савета РРА о 

издавању дозволе за емитовање ТВ програма за територију Републике Србије 

број 239/06, донете 19. 04. 2006. године, на основу одредбе из члана 54 став 1 и 2 

Закона о радиодифузији (Службени гласник РС, бр. 42/02, 97/04, 76/05 и 79/05) и 

одредби из чланова 229 - 235 Закона о општем управном поступку (Службени 

лист СРЈ, бр. 33/97 и 31/2001), Савет РРА донео је решење којим се приговор 

РТВ БК Telecom д.о.о. одбија као неоснован, http://www.rra.org.yu/srpski/resenje-

prigovor-bk.htm. 



 6 

• У поступку одлучивања по приговору изјављеном од стране TВ 5 (Ниш, Булевар 

др Зорана Ђинђића бр. 19) против одлуке Савета РРА о издавању дозволе за 

емитовање ТВ програма за територију Републике Србије број 239/06, донете 19. 

04. 2006. године, на основу одредбе из члана 54 став 1 и 2 Закона о 

радиодифузији (Службени гласник РС, бр. 42/02, 97/04, 76/05 и 79/05) и одредби 

из чланова 229 - 235 Закона о општем управном поступку (Службени лист СРЈ, 

бр. 33/97 и 31/01), Савет РРА донео је решење којим се приговор TВ 5 одбија као 

неоснован. 

• У поступку одлучивања по приговору изјављеном од стране RTL TV д.о.о. 

(Београд, Кнез Михајлова 33) против одлуке Савета РРА о издавању дозволе за 

емитовање ТВ програма за територију Републике Србије број 239/06, донете 19. 

04. 2006. године, на основу одредбе из члана 54 став 1 и 2 Закона о 

радиодифузији (Службени гласник РС, бр. 42/02, 97/04, 76/05 и 79/05) и одредби 

из чланова 229 - 235 Закона о општем управном поступку (Службени лист СРЈ, 

бр. 33/97 и 31/01), Савет РРА донео је решење којим се приговор RTL TV д.о.о. 

одбија као неоснован. 

• Поштујући пресуду Врховног суда Србије и поступајући у складу са њом, Савет 

РРА је у поновљеном поступку, а на основу члана 8 став 1 тачка 9, члана 17 став 

1 и члана 63 став 1 Закона о радиодифузији (Службени гласник РС, бр. 42/02, 

97/04, 76/05 и 79/05) и на основу члана 42 и члана 43 Статута Републичке 

радиодифузне агенције (Службени гласник РС, бр. 102/05), донео решење о 

привременом одузимању привремене дозволе за емитовање телевизијског 

програма предузећу РТВ БК Telecom д.о.о., у периоду од 25. априла до 24. маја 

2006. године, http://www.rra.org.yu/srpski/resenje-dozvola-bk.htm. У складу са тим 

решењем, наложено је предузећу РТВ БК Telecom д.о.о. да прекине са 

емитовањем програма одмах по пријему решења, а под претњом принудног 

извршења. 

 

На заједничкој седници Савета РРА и Управног одбора Радиодифузне установе 

Србије, која је, уз присуство свих чланова ова два органа, одржана 26. маја 2006. Савет 

РРА дао је сагласност на Статут Радиодифузне установе Србије.  

                                                                        

 

                                                                      Јун 

 

 

            На позив Врховноg аудиовизуелноg саветa Француске, Le Conseil 

supérieur de l'audiovisuel, CSA, делегација Савета РРА боравила је у радној посети тој 

установи, 4. јуна у Паризу. Циљ сусрета била је размена искустава између два 

национална регулаторна тела.  

                

 

Јул 

 

На својој седници одржаној 1. јула 2006. Савет РРА донео је по основу Јавног 

конкурса  за издавање дозвола за емитовање телевизијског и радио програма од 23. 

јануара 2006. одлуку о издавању дозвола емитерима за емитовање телевизијског 

(укупно шест мрежа) и радио програма (укупно 14 мрежа) за Регион града Београда. На 

основу ове одлуке Савета РРА, а у складу са чланом 53 став 1 тачка 7 Закона о 

радиодифузији (Службени гласник РС, бр. 42/02, 97/04, 76/05 и 79/05 - др. закон), РРА 



 7 

је 4. јула 2006, објавила листу емитера који су ове дозволе добили, 

http://www.rra.org.yu/srpski/odluka-bg.htm:  

  

• Дозволу за емитовање телевизијског програма за 6 мрежа за Регион града 

Београда, добили су: 1. Арт ТВ – "Art televison - Канал културе",  2. Ентер ТВ – 

"Enter Game Group" д.о.о., 3. СОС канал – "СОС канал" д.о.о., 4. ТВ Метрополис 

– "ТВ Метрополис" д.о.о., 5. Телевизија Плус – "Interspeed" А.Д., 6. ТВ Студио Б – 

ЈРДП "Студио Б". 

• Дозволу за емитовање радио програма за 14 мрежа за Регион Града Београда, 

добили су: 1. Бета плус – "RFI Beta" д.о.о., 2. Nostalgie – "Плус концепт" д.о.о., 3. 

Naxi радио – "Naxi" д.о.о., 4. Радио МФМ – "Spirit Sound Mfm" д.о.о., 5. МИП 

радио – "Мипос" д.о.о., 6. Радио Пинк – "Pink International Company" д.о.о., 7. 

Радио Студио Б – ЈРДП "Студио Б", 8. Радио ТРИ – "Trident Media Group" д.о.о., 

9. Спорт ФМ – "Спорт радио ФМ" д.о.о., 10. ТДИ радио – "ТДИ РТВ" д.о.о., 11. 

Топ ФМ – "Радио Топ ФМ" д.о.о., 12. City радио – "City" д.о.о., 13. Радио 

Новости – "Радио Новости" д.о.о., 14. Радио Пингвин – "Пингвин" д.о.о. 

 

Делегација Савета РРА учествовала je по позиву на 8. сусрету Медитеранске 

мреже регулаторних тела,  8th Meeting of the Мediterranean network of regulatory 

authorities, који је од 5. до 7. јула 2006 одржан у Барселони, Каталонија. Том приликом, 

Републичка радиодифузна агенција Србије примљена је по хитном поступку за 

пуноправног члана Медитеранске мреже регулаторних тела. 

 

Август 

 

На основу члана 39 Закона о радиодифузији (Службени гласник РС, бр. 42/02, 

97/04, 76/05 и 62/06), Републичка радиодифузна агенција установила је да су се 4. 

августа 2006. године, стекли сви законом предвиђени услови за издавање дозвола за 

емитовање програма оним телевизијским и радио станицама које су ове дозволе добиле 

на основу резултата Јавног конкурсa за издавање дозвола за емитовање телевизијског и 

радио програма. Тог дана Републичка агенција за телекомуникације  (РАТЕЛ) 

доставила је РРА дозволе за коришћење радиодифузних станица у складу са Јавним 

конкурсом за издавање дозвола за емитовање телевизијског и радио програма  и у 

складу са Планом расподеле радио-фреквенција. 

На седници одржаној 7. августа  Савет РРА је на основу  члана 16 став 1 Закона 

о радиодифузиј, усвојио Мишљење о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о 

радиодифузији.  

На истој седници разматрано је и питање законитости финансијских трансакција 

између појединих емитера (РТВ Пинк, ТВ Кошава, ТВ 5) које су изазвале пажњу 

јавности. 

Иако је Правна служба РРА Савету предочила мишљење према којем су 

финансијске трансакције обављене у складу са законом, Савет РРА је одлучио да се 

ипак обави јавни разговор са представницима РТВ Пинк и ТВ Кошава, као и да се 

затражи извештај независне ревизорске куће о поменутим финансијским 

трансакцијама. 

 

Септембар 

 

На седници одржаној 4. септембра Савет РРА одлучио је да као неосноване 

одбаци приговоре следећих подносилаца пријава на Јавни конкурс за издавање дозвола 



 8 

за емитовање телевизијског и радио програма у четвртој радиодифузној области 

(Београд): Академац – „АМКК Академац“, Арт радио – „Арт радио“ д.о.о., Голф радио 

– „Голф Р.С.“ д.о.о., Еколошки радио Бандини – „Еуро-Бандини“ д.о.о., Идеа ФМ – 

„Идеа ФМ“ д.о.о., Лане – „Minacord“ д.о.о., Луна радио – „Green machines“ д.о.о., М 

радио – „Срђан и Бојан Стојановић“ д.о.о., Maxiss радио – „Beo Maxiz“ д.о.о., ОК радио 

– „OK Skаy“ д.о.о., Радио 24 – „Мал“ д.о.о., Радио 988 – „Kobe-Group“, Радио Sky – 

„Soko Group“ д.о.о., Радио Авала круг – „РТВ Авала круг“, Радио Балкан – „Хумнина“ 

д.о.о., Радио Бонтон – „Радио Бонтон“, Радио Венус – „Венус“ д.о.о.,  Радио Делфин – 

„Беографити“ д.о.о., Радио Јат – „Радио Јат“ д.о.о. Cricket радио – „Cricket market“ д.о.о, 

Радио Хит – „Хит-Телеком“, Радио Перпер – „Еуроперпер“ д.о.о., БС ФМ – ДП 

„Београдски сајам“, Радио Оранж ФМ – „Оранж ФМ,  Радио Рода – „Рода инжењеринг“ 

д.о.о, Радио Град – „Радио Град“ д.о.о.,Филмски радио Жабац – „Жабац“ д.о.о. 

Савет РРА је 18. септембра обавио јавни разговор са представницима РТВ Пинк 

и ТВ Кошава. Том приликом представници поменутих емитера демантовали су 

незаконитост међусобне финансијске трансакције и сагласили су се да независној 

ревизорској кући ставе на увид сву неопходну документацију. Извештај независне 

ревизорске куће одређен је као давање одговора на следећа питања: Да ли постоји 

недозвољена медијска концентрација и власничка корелација између ове две медијске 

куће и да ли ТВ Кошава може самостално финансијски да опстане.      

Учествујући у јавној расправи о изменама и допунама Закона о радиодифузији, 

Републичка радиодифузна агенција изнела је своје ставове у тој ствари у опширном 

документу под насловом Српска радиодифузија и европски стандарди. 10 питања и 10 

одговора. Прилог Републичке радиодифузне агенције јавној расправи о изменама и 

допунама Закона о радиодифузији, http://www.rra.org.yu/srpski/rasprava.htm; превод на 

енглески, Serbian broadcasting sector and European standards. 10 questions and 10 

answers. Contribution of the Republic Broadcasting Agency to the public debate on 

amendments to the Broadcasting Law, http://www.rra.org.yu/english/debate.htm. Документ 

је у интегралном облику такође објављен у главним дневним листовима и политичким 

недељницима. 

 

Октобар 

 

Закон о изменама и допунама Закона о радиодифузији, који је Народна 

скупштина Републике Србије донела на седници од 29. септембра 2006. године, 

објављен је у Службеном гласнику РС, бр. 85/06  од 3. октобра 2006. године. Овим су 

измене и допуне Закона о радиодифузији ступиле на снагу.  

За потребе Републичке радиодифузне агенције, као и за потребе радио и 

телевизијских станица (емитера) над којима РРА врши надзор у Решублици, Стручна 

служба РРА сачинила је интерни Пречишћени текст Закона о радиодифузији. У 

интерни пречишћени текст Закона о радиодифузији инкорпориране су све измене и 

допуне овог закона, рачунајући и Закон о изменама и допунама Закона о радиодифузији 

усвојен на седници Народне скупштине Републике Србије од 29. септембра 2006. 

године. [Републичка радиодифузна агенција се на то одлучила, с обзиром да 

Законодавни одбор Народне скупштине Републике Србије, као једини овлашћени 

орган, последњим изменама и допунама није овлашћен да утврди пречишћен текст 

Закона о радиодифузији. Интерну верзију пречишћеног текста Закона о радиодифузији, 

Републичка радиодифузна агенција сачинила је за своје потребе и потребе радио и 

телевизијских станица (емитера), над којима врши надзор у Републици Србији. Сврха 

сачињавања овог текста је лакша примена Закона о радиодифузији, с обзиром на 

многобројне измене и допуне основног (првобитног) текста овог закона.] Пречишћени 



 9 

текст Закона о радиодифузији доступан је на сајту РРА, 

http://www.rra.org.yu/srpski/Zakono%20radiodifuziji-preciscentext.zip.  

Поводом ступања на снагу измена и допуна Закона о радиодифузији (Службени 

гласник РС, бр. 85, 3. октобaр 2006), Савет РРА обратио се 8. октобра 2006. својом 

посебном изјавом под насловом Јавности Србије и радио и ТВ станицама. Овом 

изјавом, јавност и заинтересовани емитери обавештени су да је изменама и допунама 

Закона о радиодифузији заокружено и прецизирано одређење законских надлежности 

Савета РРА, односно Републичке радиодифузне агенције, нарочито у делу извршавања 

одлука. Овиме су, каже се у саопштењу, коначно осигурани неопходни законски услови 

за потпуније, ефикасније и квалитетније регулисање целокупне области радиодифузије 

у Републици Србији. Саопштење Јавности Србије и радио и ТВ станицама објављено 

је у облику плаћеног огласа у главним дневним листовима и недељницима, 

http://www.rra.org.yu/srpski/zakon.htm.  

 

На седници одржаној 11. октобра 2006. Савет РРА донео је одговарајућа 

документа од значаја за успешну примену Закона о радиодифузији, и то:  

 

• На основу члана 33 и члана 64а Закона о радиодифузији (Службени гласник РС, 

бр. 42/02, 97/04, 76/05, 79/05 - др. закон, 62/06 и 85/06), Савет РРА донео је 

Правилник о поступку принудног извршења одлука Савета РРА, 

http://www.rra.org.yu/srpski/pravilnik-prinudnoizvrsenje.htm.  

• На основу члана 64а став 5 Закона о радиодифузији (Службени гласник РС, бр. 

42/02, 97/04, 76/05, 79/05 - др. закон, 62/06 и 85/06), Савет РРА донео је 

Правилник о садржини и обрасцу легитимације лица овлашћеног за принудно 

извршење одлука Савета РРА, http://www.rra.org.yu/srpski/pravilnik-

legitimacija.htm.  

• На основу члaна 33 и члана 64а Закона о радиодифузији (Службени гласник РС, 

бр. 42/02, 97/04, 76/05, 79/05 - др. закон, 62/06 и 85/06), Савет РРА донео је 

Правилник о садржају и формату жига за печаћење, 

http://www.rra.org.yu/srpski/pravilnik-zig.htm.  
 

 

Новембар 

 

Дана 2. новембра 2006, Савет РРА обратио се јавности и радио и телевизијским 

емитерима саопштењем под насловом Поводом ступања на снагу серије правилника о 

поступцима принудног извршења одлука Савета РРА, које је у облику плаћеног огласа 

публиковано у главним дневним листовима и недељницима, 

http://www.rra.org.yu/srpski/pravilnici.htm. У саопштењу се каже да су се 28. октобра 

2006. ступањем на снагу Правилника о поступку принудног извршења одлука Савета 

РРА, Правилника о садржини и обрасцу легитимације лица овлашћеног за принудно 

извршење одлука Савета РРА и Правилника о садржају и формату жига за печаћење, 

стекли сви законски услови за наставак регулације у области радиодифузије у Србији; 

да су ови правилници заснивани на Закону о радиодифузији и да прецизно разрађују 

процедуру принудног извршења одлука Савета РРА према радио и ТВ станицама које 

противзаконито емутују програм. Јавност и заинтересовани емитери подсећају се да је 

емитовање радио и ТВ програма без одговарајуће дозволе противзаконито свуда у свету 

и да су казне предвиђене за медијске пирате свугде у свету врло строге.  

Дана 2. новембра, независна ревизорска кућа, IEF из Београда, објавила је 

Извештај ревизора о испуњењеу критеријума за доделу фреквенција Pink International 



 10 

company д.о.о., Београд и Кошава д.о.о., Београд, http://www.rra.org.yu/srpski/ief-pink-

kosava.pdf. Извештај констатује да су Pink international company д.о.о. и Кошава д.о.о. 

испунили критеријуме транспарентности власничке структуре и порекла капитала у 

складу са чланом 41 Закона о радиодифузији и да нису прекршили правила о 

недозвољеној медијској концентрацији из тачке 1 став 1 члана 98 Закона о 

радиодифузији; да међусобне трансакције настале по основу закључивања уговора о 

зајму између Pink international company д.о.о. и Кошава д.о.о. представљају дозвољене 

правне послове извршене у складу са одредбама закона о облигационим односима; и да, 

на основу финансијског извештаја за 2005. као и периодичних финансијских извештаја 

са стањем на дан 18. септембра 2006. Кошава д.о.о. показује тренд позитивног 

пословног успеха и економске самоодрживости и да своје обавезе може финансирати 

без вантржишне помоћи Pink international company д.о.о. или других правних субјеката 

и физичких лица. 

Дана 7. новембра 2006. РРА je објавилa своју Aнализу поштовања Закона о 

оглашавању на националним ТВ станицама. Под насловом Јавности и радио и ТВ 

станицама ова анализа публикована је као плаћени оглас у главним дневним 

листовима и недељницима, http://www.rra.org.yu/srpski/RRA-analiza-oglasavanje.pdf. 

Анализом су обухваћени РТС 1, РТС 2, ТВ Пинк, ТВ Б 92, ТВ Кошава и ТВ Хепи, и то у 

периоду од 21. до 27. августа 2006. године. На основу емпиријских чињеница, у сваком 

појединачном случају прекршаји Закона о оглашавању опширно су документовани 

(видети табелу Упоредни преглед...), на основу чега је издата одговарајућа препорука 

емитерима.  

На седници од 16. новембра 2006. Савет РРА је на основу члана 12 Закона о 

радиодифузији (Службени гласник РС бр. 42/02,97/04,76/05,79/05-др.закон, 62/06 и 

85/06) донео Опште обавезујуће упутство радио и телевизијским станицама 

(емитерима) за понашање у предизборној кампањи за парламентарне изборе,  

http://www.rra.org.yu/srpski/RRA-Uputstvoizbori2007.zip. 

После седнице одржане 16. новембра 2006. Савет РРА објавио је 17. новембра 

Саопштење, http://www.rra.org.yu/srpski/saopstenje171106.htm у коме се каже да је 

одлучио: 
 

• "Да свим радио и телевизијским станицама које без дозволе емитују програм на 

подручју Региона града Београда упути решења којима ће им бити налoжено да у 

року од 8 дана обуставе емитовање програма. У случају да нека од тих радио и 

телевизијских станица не поступи по решењу Републичке радиодифузне агенције и 

у наведеном року не искључи своје предајнике уследиће и прекршајне пријаве 

против правних и одговорних лица због кршења Закона о радиодифузији и Закона о 

телекомуникацијама. Уколико нека од станица којој је, у складу са Законом, 

достављен допис, закључком председника Савета биће активиран механизам 

принудног извршења одлуке Савета о забрани емитовања илегалног програма." 

• "Да буде расписан јавни конкурс за издавање дозвола за емитовање програма за 

локалне зоне покривања, након добијања сагласности Владе Републике Србије на 

износе накнада за емитовање програма на локалном нивоу." 

• "Да се усвоји и објави Опште обавезујуће упутство радио и телевизијским 

станицама (емитерима) за понашање у предизборној кампањи за парламентарне 

изборе 2007. године." 

• "Да се усвоји нацрт Општег обавезујућег упутства радио и телевизијским станицама 

(емитерима) у вези са применом одредаба Закона о оглашавању." 

• "Да од Управног одбора Радиодифузне установе Србије затражи изјашњење о 

следећим питањима: прекршајима РТС-а у погледу Закона о оглашавању, 



 11 

програмској трансформацији РТС-а у јавни сервис, конкретним мерама које ће РТС 

предузети за повећање процента наплативости РТВ претплате, као и о монополском 

понашању РТС-а у погледу изнајмљивања телекомуникационних објеката који, 

после обављене правне трансформације РТС-а у јавни сервис, по Закону више нису 

власништво РТС-а." 

• "Да извештај независне ревизорске куће о законитости новчане позајмице РТВ 

Пинк ТВ Кошави постане доступан јавности на званичном сајту РРА." 

• "Да се РТВ Б 92 да сагласност за промену власничке структуре, у складу са 

Законом." 

 

Дана 30. новембра 2006. Републичка радиодифузна агенција и Републичка 

агенција за телекомуникације објавиле су Заједничко саопштење Републичке 

радиодифузне агенције и Републичке агенције за телекомуникације упућено оним радио 

(укупно 33) и телевизијским (укупно 8) станицама које нису добиле дозволе за 

емитовање програма у Региону града Београд, али су и даље наставиле са радом и 

ометањем програмâ оних емитера који су дозволе добили, 

http://www.rra.org.yu/srpski/rra-ratel.gif.  

 

Децембар 

   

На седници одржаној 8. децембра 2006., поред текућих питања из своје 

надлежности, Савет РРА нарочито се бавио утврђивањем пресека стања после одлуке о 

забрани емитовања пиратским радио и телевизијским станицама, односно оним радио и 

телевизијским станицама које нису добиле дозволе на конкурсу, а наставиле су са 

радом. Установљено је да од 33 решења о забрани емитовања радио програма и 9 

решења о забрани емитовања телевизијског програма, по овим решењима одбија да 

поступи 20 радио станица и 4 телевизијске станице. Одлучено је да се против ових 

емитера покрене процедура подношења прекршајних пријава и примени одговарајућа 

одредба из члана 64а Закона о радиодифузији где се каже:  

"Емитер коме је привремено или трајно одузета дозвола за емитовање програма, 

као и правно или физичко лице које програм емитује без дозволе за емитовање 

програма, дужан је да емитовање програма обустави одмах након што одлука Савета о 

одузимању дозволе, односно одлука о забрани емитовања програма постане коначна.  

Уколико емитер, односно физичко или правно лице које програм емитује без 

дозволе, сам не обустави емитовање програма у року из става 3 овог члана, одлуку 

Савета извршиће лице запослено у Агенцији које овласти Савет, тако што ће 

запечатити просторије у којима су смештена телекомуникациона средства емитера, 

односно физичког лица или правног лица које програм емитује без дозволе, укључујући 

и радио станицу." 

На истој седници од 8. децембра, др Ненад Цекић, председник Савета РРА и 

епископ јегарски др Порфирије (Перић), члан Савета РРА, обавестили су чланове 

Савета РРА о седници Управног одбора Радиодифузне установе Србије одржаној 4. 

децембра, којој су присуствовали и учествовали у њеном раду. На овој седници УО 

РДУС расправљало се о оглашавању на РДУС, нарочито с обзиром на прекршаје 

одредби Закона о оглашавању од стране РДУС, затим о питањима претплате, а посебно 

о питањима емисионе технике. У вези с тим, председник Савета РРА се на седници УО 

РДУС заложио за то да РДУС закључи посебан уговор са Републичком дирекцијом за 

имовину о коришћењу емисионе технике, посебно истакавши да се РДУС по том 

питању не може понашати монополски. 



 12 

У складу са својим овлашћењима, Савет РРА позвао је 14. децембра 2006. 

овлашћеног представника Јавног предузећа РТВ Студио Б да се изјасни поводом 

индиција да је прекршено Опште обавезујуће упутство радио и телевизијским 

станицама (емитерима) за понашање у предизборној кампањи за парламентарне 

изборе усвојено16. новембра 2006. Након изјашњења директора и главног и одговорног 

уредника Студија Б Драгане Милићевић Милутиновић, Савет РРА једногласно је донео 

одлуку да се овој радиотелевизијској станици не изрекне ни једна мера. 

На седници одржаној, такође, 14. децембра 2006. Савет РРА је разматрао више 

представки заинтересованих од значаја за примену Општег обавезујућег упутства у 

предизборној кампањи. Истом приликом, разматран је и усвојен Финансијски план РРА 

за 2007. годину. У вези с тим, донета је одлука да се Финансијски план у складу са 

Законом о радиодифузији упути Влади. На овој седници исто тако разматран је и План 

расподеле фреквенција за локална подручја, као и неколико дописа заинтересованих 

радио и телевизијских емитера у вези са чим су донете одговарајуће одлуке.  

Дана 29. децембра, на последњој седници у 2006. години, Савет РРА је 

разматрао активности које су биле предузете у циљу искључивања пиратских станица.  

 

 


