
 

На основу члана 8, став 1, члана 17, и члана 18, став 3, тачка 2 Закона о радиодифузији 

Савет Републичке радиодифузне агенције на седници одржаној 1. септембра 2004. 

године изрекао је 

 

ЈАВНО УПОЗОРЕЊЕ ТЕЛЕВИЗИЈИ "БК" 

(пуни назив:"Предузеће RTV BK Telecom д.о.о. из Београда, 

 Булевар Николе Тесле 42а") 

зато што је својим деловањем: 

1. прекршила начела регулисања у области радиодифузије регулисана чланом 3, 

став 1, тачка 1 и 2 Закона о радиодифузији која налажу „професионализам и 

независност радиодифузних јавних гласила” и “рационално и ефикасно 

коришћење радиофреквенцијског спектра као ограниченог природног 

богатства”. 

2. прекршила члан 68, став 1 Закона о радиодифузији који налаже “слободно, 

потпуно и благовремено информисање грађана”. 

3. члан 106, став 2 Закона о радиодифузији који налаже да се у „току предизборне 

кампање регистрованим политичким странкама, коалицијама и кандидатима 

омогући начело једнаке заступљености без дискриминације“. 

4. члан 109, став 3 Закона који прописује да „у току предизборне кампање 

комерцијалне радиодифузне станице могу објављивати плаћене политичке 

огласе и рекламе, али без дискриминације политичких странака, коалиција и 

кандидата и под једнаким финансијским условима.” 

5. прекршила Опште обавезујуће упутство Савета Републичке радиодифузне 
агенције од 12. маја 2004. године које је налагало да “извештаји о предизборним 

активностима кандидата у дневно-информативним и специјалним емисијама 

треба да буду засновни на начелима објективности, равномерности и заштите 

јавног интереса”. 

 

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ 

Стручна служба Републичке радиодифузне агенције, приликом редовног 

надзора над радом емитера, утврдила је да је Телевизија БК у време кампање за избор 

председника Републике Србије недвосмислено фаворизовала свог власника и, 

истовремено, председничког кандидата Богољуба Карића. У централним 

информативним емисијама ове телевизије (емисије Телефакт 4 и Телефакт 5) 

председничком кандидату Богољубу Карићу посвећено је 36,75% од укупног времена 



 

које је потрошено на извештавање о току предизборне кампање. Тиме су прекршене 

законске одредбе наведене у тачкама 1) и 2) овог Упозорења, као и Опште обавезујуће 

упутство Савета Републичке радиодифузне агенције од 12. маја 2004. године. 

У два наврата (8. јуна и 10. јуна 2004. године) Телевизија БК је, без обавезне 

ознаке “плаћени термин”, емитовала предизборни пропагандни програм председничког 

кандидата Богољуба Карића. Пола сата пред наступање предизборне тишине, 

Телевизија БК је прекинула редовни програм (играни филм) и емитовала снимак 

завршне конвенције кандидата Богољуба Карића. Тиме је Телевизија БК прекршила 

законске одредбе наведене у тачкама 3) и 4) овог Упозорења, као и Опште обавезујуће 

упутство Савета Републичке радиодифузне агенције од 12. маја 2004. године.  

Савет Републичке радиодифузне агенције констатује да Телевизија БК ни после писма-

опомене – није променила свој уређивачки став. 

Ово Упозорење ће на основу члана 53, став 1, тачка 5. Закона о радиодифузији 

бити узето у обзир приликом одлучивања о додели дозволе за емитовање Телевизији 

БК на предстојећем јавном конкурсу. 

 

 

 

У Београду,      за Савет Републичке радиодифузне агенције 

 

1. септембра 2004. године    др Ненад Цекић, председник Савета 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


