
 

Савет Републичке радиодифузне агенције на основу члана 14,17 и члана18 став 

3 тачка 1 и став 4 Закона о радиодифузији („Службени гласник Републике Србије“ 

бр.42/02, 97/04, 76/05, 79/05, 62/06 и 85/06), чланова 39-43 Статута Републичке 

радиодифузне агенције („Службени гласник Републике Србије“ бр. 102/05), oдредби 

члана 7-9 и члана 12 Правилника о поступку и условима изрицања мера и одузимању 

дозволе емитерима Републичке радиодифузне агенције и одредбе 2 тачка 8 Кодекса 

понашања емитера („Службени гласник Републике Србије“ бр.63/07), у поступку по 

представци Чедомира Васиљевића из Шапца, Цара Душана бр.40 против емитера 

Јавног предузећа „РТВ Шабац“, Шабац, Кнеза Лазара бр. 1, на седници одржаној дана 

29. децембра 2008. године, одлучујући потребном већином у складу са одредбом члана 

192 став 2 Закона о општем управном поступку и одредбом члана 20 Статута 

Републичке радиодифузне агенције („Сл. гласник Републике Србије“ број  102/05) 

донео је 

  

Р  Е  Ш  Е  Њ  Е 

  

ИЗРИЧЕ СЕ МЕРА УПОЗОРЕЊА Јавном предузећу „РТВ Шабац“, Шабац, 

Кнеза Лазара бр.1, због  тога што је: 

  

- у периоду од 22.маја 2008. године до 26.новембра 2008. године, свакодневно, 

емитовало слику Чедомира Васиљевића са пропратним текстом у коме се, између 

осталог, каже да он дугује новац ЈП „РТВ Шабац“ и да се против Чедомира 

Васиљевића води још десет кривичних поступака, 

чиме је прекршило одредбу 2 тачка 8 Кодекса понашања емитера. 

Налаже се Јавном предузећу „РТВ Шабац“ да одмах по пријему решења 

престане са емитовањем програма у којима ће кршити правило друге стране: 

приказивати једностране нападе на личности, водити дуготрајне или понављане 

кампање у вези са појединим личностима, друштвеним групама или институцијама без 

релевантних нових података који би оправдали продужено или поновљено 

извештавање о истој појави, догађају, институцији или личности.  

ОБАВЕЗУЈЕ СЕ Јавно предузеће „РТВ Шабац“ да одмах по пријему решења 

изречену меру упозорења објави у свом телевизијском програму у целости и без 

изношења коментара о изреченој мери. 



 

  

 Образложење 

Дана 29. октобра 2008. године, на основу одредбе члана 14 Закона о 

радиодифузији, Чедомир Васиљевић из Шапца, поднео је представку против Јавног 

предузећа „РТВ Шабац“ у којој је навео да „РТВ Шабац“ у свом телевизијском 

програму свакодневно почев од 22. маја 2008.године, пре емитовања локалних вести у 

времену од 19 до 22 часа, објављује његову слику са позивом за повраћај новца. У 

својој представци је навео да је као тужилац водио спор пред Општинским судом у 

Шапцу  у предмету П бр. 2058/06, ради накнаде нематеријалне штете због повреде 

части и угледа, у ком поступку је Јавно предузеће „РТВ Шабац“ било једно од више 

тужених, као солидарних обвезника. Да је по правоснажности пресуде у извршном 

поступку И бр. 536/08 извршена наплата досуђене накнаде штете са припадајућом 

законском затезном каматом и трошковима поступка. Приликом исплате, Јавно 

предузеће „РТВ Шабац“ му је исплатило већи износ и уместо да више уплаћени износ 

потражује назад, „РТВ Шабац“ почев од 22. маја 2008.године почиње да објављује 

његову слику са позивом за повраћај новца. Васиљевић је предложио је да се овом 

емитеру због емитовања програма којим се вређају његови лични интереси изрекне 

мера у складу са Законом о радиодифузији. 

Изјашњавајући се о поднетој представци емитер је истакао да је тачна чињеница 

о вођењу судског поступка у коме је донета пресуда којом је и „РТВ Шабац“, као 

солидарни дужник, био у обавези да подносиоцу представке, у наведеном судском 

спору тужиоцу, исплати износ досуђене некаде штете са припадајућом каматом и 

трошковима поступка. Да је на основу решења о извршењу са њиховог рачуна у корист 

тужиоца пренет досуђени износ, а да је и сама „РТВ Шабац“ извршила уплату ¼ 

досуђеног износа, чиме је плаћен износ већи од досуђеног износа. Због овога је позвала 

Чедомира Васиљевића да наведени преплаћени износ врати, што он није учинио, па је 

из тог разлога „РТВ Шабац“ почела са објављивањем слике Чедомира Васиљевића уз 

позив да врати више уплаћени износ. Даље је у изјашњењу наведено да овакво 

поступање емитера не забрањује ниједан закон и да је пре неколико година ЈП „Глас 

Подриња“ позвало више дужника на исти начин и да нико није реаговао. 

„РТВ Шабац“ је Агенцији доставила снимак траженог програма. 

Служба за надзор и анализу Републичке радиодифузне агенције је дана 26. 

новембра 2008. године сачинила извештај по наведеној представци у коме је, на основу 

увида у снимке програма  „РТВ  Шабац“, утврдила да је овај емитер свакодневно од 

22.маја 2008.године до сачињавања извештаја емитовао слику Чедомира Васиљевића 

са пропратним текстом у коме се, између осталог, каже да он дугује новац и да се 

против Чедомира Васиљевића води још десет кривичних поступака. 



 

Након разматрања извештаја стручне службе Савет РРА је покренуо поступак 

изрицања мера према емитеру Јавном предузећу „РТВ Шабац“ и у складу са одредбама 

члана 14 Закона о радиодифузији, чланова 40 и 41 Статута РРА и чланова 7 и 8 

Правилника о поступку и условима изрицања мера и одузимању дозволе емитерима, 

позвао представника емитера да присуствује седници Савета на дан 29. децембра 2008. 

године на којој седници се расправља о изрицању мера, достављајући уз позив и 

извештај Службе за надзор и анализу РРА. 

Представник емитера Јавног предузећа „РТВ Шабац“, директор Милан 

Бечејић  је уочи седнице Савета РРА доставио писмено изјашњење у коме је навео да је 

на седници Управног одбора Јавног предузећа „РТВ Шабац“ дана 25. децембра 2008. 

године договорено да се објављивање позива Чедомиру Васиљевићу да врати дуг 

обустави и да су тиме престали разлози за најваљени састанак, а да ће се спором 

бавити надлежни суд, те да ће он током наредних месеци престати да обавља функцију 

директора „РТВ Шабац“ о чему ће благовремено обавестити Агенцију. 

Савет РРА је из извештаја Стручне службе за надзор и анализу утврдио да је 

Јавно предузеће „РТВ Шабац“ у периоду од 22.маја 2008. године до 26.новембра 2008. 

године свакодневно емитовало слику Чедомира Васиљевића са пропратним текстом у 

коме се, између осталог, каже да он дугује новац ЈП „РТВ Шабац“ и да се против 

Чедомира Васиљевића води још десет кривичних поступака. Наводе извештаја емитер 

није оспорио само је навео да овакво његово поступање, јавно позивање дужника није 

забрањено ниједним законом. 

Ценећи утврђене чињенице из извештаја Службе за надзор и анализу као и 

изнете наводе емитера из писменог изјашњења Савет РРА је утврдио да је емитер Јавно 

предузеће „РТВ Шабац“ свакодневним емитовањем слике Чедомира Васиљевића са 

пропратним текстом у коме се, између осталог, каже да он дугује новац ЈП „РТВ 

Шабац“ и да се против Чедомира Васиљевића води још десет кривичних поступака, 

прекршило одредбу 2 тачка 8 Кодекса понашања емитера. Наведеном одредбом је 

утврђено правило друге стране и јасно прописано да није дозвољено приказивати 

једностране нападе на личности, водити дуготрајне или понављане кампање у вези са 

појединим личностима, друштвеним групама или институцијама без релевантних 

нових података који би оправдали продужено или поновљено извештавање о истој 

појави, догађају, институцији или личности. Евентуално постојење дуга на које се 

позива емитер није и не може бити оправдање за једнострано нападање личности у 

дужем времском периоду у програму емитера. Утврђивање постојање дуга као и 

његова наплата  су регулисани законима и исти поступци су у  надлежности судова. 

На основу изложеног, Савет је несумњиво утврдио да је Јавно предузеће „РТВ 

Шабац“, прекршило одредбу 2 тачка 8 Кодекса понашања емитера. Непоступање по 

Кодексу  понашања емитера, у складу са одредбом члана 12 став 8 Закона о 

радиодифузији, основ је за изрицање свих врста мера које Агенција може предузети.  



 

Одредбама члана 17 и 18 Закона о радиодифузији предвиђене су врсте мера и 

услови изрицања истих. 

Приликом доношења одлуке о мери која се у конкретном случају изриче Јавном 

предузећу „РТВ Шабац“, Савет је ценио и чињеницу да је истом емитеру изречена мера 

опомене решењем Савета бр. 2993/08 од 07.новембра 2008.године због кршења одредбе 

члана чл.78 ст.1 т.6 Закона о радиодифузији и одредби 1.2 и 1.8 Опште обавезујућег 

упутства радио и телевизијском станицама (емитерима) за понашање у 

предизборној  кампањи за локалне, покрајинске и републичке скупштинске изборе 

2008. године. 

Како је Јавно предузеће „РТВ Шабац“ и поред изречене опомене наставило да 

поступа супротно обавезама утврђеним Законом о радиодифузији или актом Агенције 

донетим на основу закона, у конкретном случају Кодексом о понашању емитера, то су 

испуњени услови за изрицање мере упозорења предвиђени наведеном законском 

одредбом. 

Приликом доношења одлуке Савет је имао у виду и чињеницу да је одредбом 

члана 18 став 4 Закона о радиодифузији прописано да се приликом изрицања 

упозорења утврди и мера коју емитер треба да предузме како би се повреда отклонила 

па је емитеру наложено да одмах по пријему решења престане са емитовањем програма 

у којима ће кршити правило друге стране: приказивати једностране нападе на 

личности, водити дуготрајне или понављане кампање у вези са појединим личностима, 

друштвеним групама или институцијама без релевантних нових података који би 

оправдали продужено или поновљено извештавање о истој појави, догађају, 

институцији или личности.  

На основу одредбе члана 18 став 5 Закона о радиодифузији емитер је обавезан 

да изречену меру упозорења објави у свом програму у целости и без изношења 

коментара о изреченој мери. 

Ово Решење је коначно. 

Против истог може се покренути управни спор у смислу члана 37 Закона о 

радиодифузији. 

У Београду, 

дана 29.децембра 2008. године                                                     

          Републичка радиодифузна агенција 

председник Савета 

Епископ јегарски Порфирије 


