
 

Савет Републичке радиодифузне агенције на основу члана 8. став 1. тачка 9. Закона о 

радиодифузији („Службени гласник РС“ бр. 42/02, 97/04, 76/05, 79/05, 62/06, 85/06 и 

41/09) и члана 192. у вези са чланом 196. Закона о општем управном поступку 

(„Службени лист СРЈ“ број 33/97 и 31/01), у поступку за изрицање мера према 

Друштву са ограниченом одговорношћу „РТВ 5“ Ниш, Булевар др Зорана Ђинђића 

19/XIX – ТВ 5, на седници одржаној дана 09.10.2009. године, донео је 

 

 

  
Р Е Ш Е Њ Е 

 
 

 

ИЗРИЧЕ СЕ МЕРА УПОЗОРЕЊА Друштву са ограниченом одговорношћу 

„РТВ 5“ Ниш, Булевар др Зорана Ђинђића 19/XIX – ТВ 5, због тога што није чувало 

снимак свог целог једнодневног телевизијског програма, емитованог дана 13.05.2009. 

године, 30 дана од дана емитовања, и није омогућило Републичкој радиодифузној 

агенцији увид у снимак тог програма, чиме је прекршило обавезе утврђене одредбама 

члана 13. став 3. Закона о радиодифузији и члана 68. став 2. Закона о радиодифузији у 

вези са чланом 35. Закона о јавном информисању.    

 

НАЛАЖЕ СЕ Друштву са ограниченом одговорношћу „РТВ 5“ Ниш, Булевар 

др Зорана Ђинђића 19/XIX – ТВ 5 да одмах по пријему овог решења успостави 

поступак снимања свог целог једнодневног телевизијског програма и његовог чувања 

30 дана од дана емитовања.          

 

НАЛАЖЕ СЕ Друштву са ограниченом одговорношћу „РТВ 5“ Ниш, Булевар 

др Зорана Ђинђића 19/XIX – ТВ 5 да одмах по пријему овог решења изречену меру 

упозорења објави у свом телевизијском програму у целости и без изношења коментара 

о изреченој мери. 

 

О б р а з л о ж е њ е 
 

Због сазнања да је Друштво са ограниченом одговорношћу „РТВ 5“ Ниш, 

Булевар др Зорана Ђинђића 19/XIX – ТВ 5 (у даљем тексту: ТВ 5) дана 13.05.2009. 

године у свом програму емитовало програмске садржаје којима се оглашавају 

политичке организације ван предизборне кампање, Републичка радиодифузна агенција 

(у даљем тексту: Агенција) је, захтевом за доставу снимка бр. 2174/09 од 15.05.2009. 

године, наложила истом да у року од осам дана од дана пријема налога поднесе снимак 

свог програма емитованог дана 13.05.2009. године у периоду од 00.00 часова до 24.00 

часа.  

 



 

Поступајући по наведном налогу, ТВ 5 је дана 22.05.2009. године поднео допис, 

бр. 01-163 од 22.05.2009. године, у коме је наведено да, иако зна да је његова обавеза 

према Закону о јавном информисању и Закону о радиодифузији да снима програм 24 

часа, из техничких разлога (два месеца је у квару главни компјутер за снимање 

програма) није могао да снима цео програм два месеца, тако да нема снимљен програм 

емитован 13.05.2009. године. При том је истакнуто да од снимака има само вести и 

јутарњи програм, које уколико је то потребно може доставити Агенцији. 

 

Из извештаја Службе за надзор и анализу Агенције утврђено је да ТВ 5 није 

доставила тражени снимак целог једнодневног телевизијског програма који је та 

телевизијска станица емитовала 13.05.2009. године. 

 

Одредбом члана 68. став 2. Закона о радиодифузији предвиђено је да су сви 

емитери обавезни да емитоване програмске садржаје чувају у складу са прописима 

којима се уређује област јавног информисања, односно у складу са прописима којима 

се уређује заштита културних добара, док је чланом 35. Закона о јавном информисању 

(„Службени гласник РС“ бр. 43/2003, 61/2005 и 71/2009) предвиђено да је оснивач 

јавног гласила обавезан да чува један примерак записа јавног гласила (сваки број, 

сваког издања новина и другог штампаног јавног гласила, снимак целог једнодневног 

емитованог телевизијског или радио програма и други запис јавног гласила), и то: 

новина и другог штампаног јавног гласила, 60 дана од дана објављивања, снимак 

емитоване радио или телевизијске емисије, 30 дана од дана емитовања и запис осталих 

јавних гласила, 30 дана од дана њиховог јавног објављивања.  

 

Члан 13. став 1. и 2. Закона о радиодифизији утврђују да Агенција врши надзор 

над радом емитера самостално или ангажовањем овлашћене организације, при чему је 

у том надзору дужна да се посебно стара о томе да емитери у свему поштују услове 

под којима им је дозвола издата, нарочито у погледу општих програмских стандарда 

прописаних овим законом. Став 3. тог члана закона прописује да су емитери дужни да 

Агенцији омогуће увид у податке и осталу документацију која се односи на предмет 

надзора. 

 

Након разматрања извештаја поменуте службе, имајући при том у виду 

цитиране одредбе закона, Савет Агенције покренуо је поступак за изрицање мера 

према ТВ 5 и, у складу са одредбом члана 18. став 7. Закона о радиодифузији, позвао 

представника ТВ 5 да ради изјашњења присуствује седници Савета Агенције на којој 

ће се расправљати о изрицању мере. 

 

Представник ТВ 5 није дошао на седницу Савета Агенције одржану дана 

09.10.2009. године, али је претходно, дана 08.10.2009. године, поднео допис (Писмено 

изјашњење), бр. 01-363 од 08.10.2009. године, у коме је наведено да представник те 

телевизијске станице није у могућности да дође на седницу Савета Агенције због 

раније заказаног важног састанка који би требало да се одржи истог дана кад и 



 

седница. Поред тога, ТВ 5 је остао при наводима истакнутим у свом допису, бр. 01-163 

од 22.05.2009. године, при чему је додао да би приликом одлучивања требало имати у 

виду да ТВ 5 до сада није био опомињан или кажњаван од стране Агенције. 

 

Ценећи извештај Службе за надзор и анализу Агенције, изјашњење ТВ 5 и друге 

списе овог предмета, Савет Агенције је нашао да је ТВ 5 својим поступањем у 

конкретном случају повредио одредбу члана 68. став 2. Закона о радиодифузији у вези 

са чланом 35. Закона о јавном информисању, будући да није спровео поступак снимања 

целог једнодневног програма емитованог дана 13.05.2009. године, већ само појединих 

емисија, па самим тим није ни чувао снимак целог једнодневног програма од 

13.05.2009. године у законом предвиђеном року. 

 

Осим тога, како ТВ 5 није омогућио Агенцији увид у тражени снимак свог целог 

једнодневног програма емитованог 13.05.2009. године, то је исти прекршио и обавезу 

из одредбе члана 13. став 3. Закона о радиодифузији, тачније обавезу да Агенцији 

омогући увид у податке и документацију који се односе на предмет надзора.      

 

При том, Савет Агенције сматра да постојање техничких проблема (квар 

главног компјутера) у снимању емитованог програма не може у конкретном случају да 

оправда неизвршење ових законских обавеза, будући да је, према признању ТВ 5, такав 

проблем претходно постојао два месеца, у ком периоду је он објективно могао 

предузети одговарајуће мере ради отклањања техничког квара или прибавити нов 

уређај за снимање програма и тако успоставити поступак снимања целог једнодневног 

програма.  

 

Сходно изнетом, стекли су се услови да се ТВ 5 изрекне нека од мера 

предвиђених чланом 17. Закона о радиодифузији, због тога што је прекршио 

горенаведене обавезе утврђене Законом о радиодифузији. 

 

Приликом одлучивања о врсти мере која ће у овој правној ствари бити изречена, 

узето је у обзир да ТВ 5 до сада није изречена нека од мера предвиђених Законом о 

радиодифузији, међутим, Савет Агенције сматра да су у датој ствари испуњене 

претпоставке за изрицање мере упозорења, предвиђене у члану 18. став 3. тачка 2. 

Закона о радиодифузији, који прописује да се упозорење може изрећи емитеру који 

први пут прекрши неку од обавеза утврђених овим законом али на начин да то кршење 

озбиљно угрожава остваривање начела регулисања односа у области радиодифузије. 

 

Наиме, ТВ 5 јесте први пут прекршио обавезе утврђене Законом о 

радиодифузији, али на такав начин да је његовим поступањем озбиљно угрожено 

остваривање начела регулисања односа у области радиодифузије, и то начела 

професионализма радиодифузног јавног гласила, као гаранције укупног развоја 

демократије и друштвене хармоније, утврђеног одредбом члана 3. тачка 1. Закона о 

радиодифузији. Ово из разлога што је онемогућио Агенцију да врши своје 



 

надлежности остваривањем увида у целодневни програм ТВ 5 од 13.05.2009. године у 

циљу провере свог сазнања да је исти емитовао садржаје који су противни законским 

одредбама, а при том два месеца није отклонио технички проблем у снимању програма, 

иако је то објективно могао да учини, чиме је исказао изразит непрофесионализам у 

обављању своје делатности. 

 

У складу са наведеним, Савет Агенције сматра да кршење гореозначених 

обавеза има посебну тежину јер такво непрофесионално понашање, било да је 

предузето с намером или из немара, отвара могућност да одређени емитер емитује 

програмске садржаје који нису у складу са законом и подзаконским актима, па и оне 

који најгрубље крше прописе, и да због тога не сноси законом предвиђене последице, 

па је стога овај орган одлучио као у ставу 1. овог решења, сходно одредби члана 18. 

став 3. тачка 2. Закона о радиодифузији. 

 

Савет Агенције је решио као у ставу 2. изреке, с обзиром на то да је, сходно 

члану 18. став 4. Закона о радиодифузији, приликом изрицања упозорења Агенција 

дужна да утврди мере које емитер треба да предузме како би се повреда закона 

отклонила. 

 

Одредбом члана 18. став 5. Закона о радиодифузији предвиђено је да се 

упозорење обавезно објављује у програму оног емитера на којег се упозорење односи, 

па је стога одлучено као ставу 3. изреке овог решења. 

 

Упутство о правном средству: Ово решење је коначно и против њега, у складу 

са чланом 37. Закона о радиодифузији, није дозвољена жалба, али се може покренути 

управни спор подношењем тужбе Врховном суду Србије у року од 30 дана од дана 

пријема решења. 

 

 

У Београду, 09.10.2009. године 

Републичка радиодифузна агенција 

председник Савета 

Епископ јегарски др Порфирије (Перић) 

 

 


